Nu börjar det!

Idag smygstartar jag mitt nya jobb som kyrkomusiker i Tolfta församling med ett dop i sommarvärmen. Nästa söndag drar jobbet igång på riktigt och då är det heltid som gäller hela sommaren, fram till mitten av hösten. Nu börjar det kännas på riktigt och jag är peppad att dra igång. Pianofingrarna börjar vänja sig igen efter att ha fått vila lite för länge och det känns kul att börja arbeta i en församling där musiken är en väldigt viktig och stor del.
 
Snart bär det iväg i en luftig långklänning - det enda som funkar i den här värmen - och på eftermiddagen kommer jag att njuta när jag får skita ner mig igen i växthuset när tomatplantorna ska grävas ner, och hos grisarna. Det bästa av två världar, precis som jag vill ha det.
 
Bonnböna i dublett, med glada men trötta ögon.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt :)

Svar: :)
Matilda Karlsson

2014-05-24 @ 20:28:06
URL: http://www.jojosmind.blogg.se

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback