Växtligheter

Fredagen för en och en halv vecka sedan hämtade jag lillkusin (som inte är så liten längre) i skolan och hon hängde hos mig hela eftermiddagen. Vi planterade ut purjolök, satte vitlök och grejade i växthuset. Det växer så det knakar där ute nu, även om det har pausat lite de senaste två dagarna när det inte varit mer än 8 grader och blåst snålblåst ute.
 
Mina kryddor tar sig finfint och mormors blommor och tomatplantor blir bara mer och mer ståtliga! Snart går det alldeles utmärkt att toppa basilikan för att förgylla tomatsalsan, eller rosta potatis med mängder av timjan. Mums!

För övrigt är det helt sjukt hur mycket det vuxit sedan jag tog bilderna för 1,5 vecka sedan! Fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback