Trött, nöjd och spänd!

Första firandet av mammas 40 år är avklarat med en superlyckad fest på logen. Jag fick göra det jag gör bäst: Hålla låda, spela lite apa och bestämma. Haha! Och så dansa lite frampå nattkröken då förstås.. Vad tomt det känns nu när saker är över på det här viset. *Poff* så är det slut fortare än man kan ana.

Vi har ju förstås nästa födelsedag att se fram emot nu.


Dagen till ära så känner jag mig i alla fall lite nyttig som renoverat upp en gammal grisvåg vilken numer ser nästan ny ut. Gnisslar inte ens! Denne ska nu i veckan få hjälpa mig att planera hösten och ge mig ett hum om när sommarjobbet egentligen ska ta slut...


Apropå jobb!

I morgon blir det spännande. MYCKET spännande. Frågan är om jag vet vad jag gett mig in i men det tror jag nog. Jag har nämligen min första körövning som körledare i morgon. Hoho! Shit pomfritt. Tierps kyrkokör ska jag ta mig an åtminstone fem veckor framåt - fram till körens första framträdande som blir ett musikcafé. Jag känner kören väl, de känner mig lika väl och vi vet varandras förutsättningar så det måste helt enkelt bli bra.

Det känns lite läskigt att vara den som håller i trådarna, den som ska få det att gå ihop sig, kunna förmedla rätt och allt det där... Men nu ska jag ju inte gå och lägga ribban allt för högt för mig själv heller. Jag väldigt förväntansfull och vet att jag inte skulle kunna ha en bättre kör som försökskanin. Därför känns det tryggt. Jag kommer få det toppenroligt!

Sunt förnuft, koll på läget, en skopa humor och ett glatt humör.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback