3 "förbjudna" ämnen.

Det finns faktiskt vissa saker som man går och funderar på och undrar över ibland, men kanske inte är de första saker man väljer att diskutera med någon eller ta upp att man tänker på.

Exempelvis:

1. Hur det känns att bli överkörd av en bil
Jag menar, såklart varenda vettig människa på denna jord fattar att det gör ont så in i bomben och så kanske man till och med dör på köpet. MEN vad känns först? Är kroppen chockad först så det inte känns ett dugg? Hur låter det? Ett dovt duns? Sådant jag tänker ibland när jag går över vägen.

2. Hur det känns att dra ut en tand med tång utan bedövning (o. dyl)
Sådär som Lina i Emil i Lönneberga skulle bli tvungen att göra. Eller som i filmen Cast Away när Tom Hanks rollfigur måste slå ut ett par trasiga tänder med en sten (eller hur det nu var). Det borde ju värka till TUSEN. Men - krasar det? Låter det "plopp"?
- Sen undrar jag förresten precis lika mycket hur det känns när ett ben i kroppen går av.

3. Vilka som skulle komma på min begravning om jag dog i morgon
Erkänn att du också tänkt den tanken. En känslig fråga som frustrerande nog aldrig går att få svar på - eller, "tack och lov" kanske jag borde säga.

Ser ni att allt har en sak gemensamt? Slutet på livet och smärta. Vad funderar du på?

Jag vill bara understryka att jo, jag är fullt frisk och nej, jag tänker inte försöka ta reda på ett svar på något av ovanstående.


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback