Day 01 - A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself.


Ett inte helt nytaget foto men jag har visst inte egofotat mig själv på länge så det här får duga!

Femton intressanta fakta om mig är sannerligen en utmaning att komma på och vissa av dem (eller alla) vet ni garanterat ni som känner mig:

1. Jag är just nu mitt uppe i musikalrepetitioner för musikalen Grease, där jag spelar den kvinnliga huvudrollen Sandy. Musikal är ett helt nytt forum för mig, men jag tycker det är galet roligt. Vi sätter den upp på Reginateatern 8-16 april!

2. Gröna ärtor tycker jag är bedrövligt otrevligt och osmakligt. En ointressant fakta om mig men som ofta förvånar folk. En kommentar jag fick en lunch var: "Men HUUUUR kan man vara så 'Matildig' och inte tycka om ärtor??"

3. Lite småskumma och mystiska saker gillar jag att grotta ner mig i. Exempelvis satte jag, när jag läste Da Vinci-koden andra gången, igång att göra drösvis med research om målningar, brödraskap och dylikt.

4. När jag hamnar i rätt sällskap tycker jag det är superintressant att diskutera Jesus trots att jag inte är särskilt religiös av mig. Det är mer ur ett historiskt perspektiv.

5. Fåglar är min värsta och största fobi. Jag skulle hellre bli jagad av en krokodil än av en struts.

6. Jag bor i ett hus på landet som jag på sommaren älskar utav hela mitt hjärta och på vintern inte älskar lika mycket...
7. Trots att jag själv inte är världens bästa på att svara i telefon tycker jag alltid det är sjukt störigt när folk inte svarar i telefon när jag behöver få tag i någon fort.

8. I vår familj har vi en Norsk skogskatt. Alladin (även känd som KF och Katten Storsvans). Det är bara det att jag inte vet om jag tycker om honom eller inte. Han är nämligen en SMULA fisförnäm och har grova adelstendenser.

9. För att kunna slappna av helt fullt ut krävs det att jag åker bort. Det spelar nästan inte någon roll vart men för maximal standby har jag några smultronställen.
10. Att åka till Fredrik är ett av de smultronställena. Att träffa honom är energihämtning i allra högsta grad.

11. Robertsfors är det bästa stället att åka till för att hämta livskraft och glömma allt som är jobbigt. När jag åker grusvägen ner mot Herrgårdsfäboda försvinner alla problem från tankeverksamheten. Då bara är jag - Jag.

12. Sälen och farmors och farfars stuga är ett av mina övriga andingshål och varje gång vi svänger upp på Prins Lars väg känns det "Hem ljuva hem".

13. Jag är oerhört envis och ettrig och kör på i hundratjugo procent tills jag stupar. Inte alltid jättebra.

14. Under våren kombinerar jag jobb och skola. Har en liten tjänst på 25% i Tierp-Söderfors Församling som körledare.

15. Jag har ännu ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv och vad jag vill jobba med i framtiden. Verkligen ingen blekaste aning.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback