Day 09 - Something you're proud of in the past few days.

Varför är det alltid så mycket lättare att ta upp saker som man inte är stolt över? Där skulle jag kunna räkna upp en handfull saker. Alltid. Och det inte så att jag är missnöjd med mig själv jämt och ständigt, utan för att det är de dåliga sakerna som sätter sig på skallen. Buu!

Det är på något sätt enklare gjort att klaga, "hata" och vara negativ/missnöjd än att berömma (och ta beröm!), få vara nöjd och älska. Ändå försöker jag oftast se positivt på saker och ting och göra det bästa av situationen. Det i sin tur kräver större ansträngning men ger mer!

Något jag däremot är stolt över från de senaste dagarna är faktiskt att jag tagit mig tid att vara ledig. Vanligen när jag har lov hinner jag inte gå ner i varv och tillåta mig själv att vara helt ledig. Även om jag inte fysiskt gör en läxa, pluggar, eller gör något "arbetsrelaterat" så jobbar hjärnan ändå. MEN den här veckan har jag nästan lyckats stänga av helt. Grease har förstås snurrat en del i skallen men mest för nyfikenhets och förhoppnings skull. Stundtals har jag känt mig jättestressad och jo, jag satte mig och pluggade ett par timmar, men jag har varit ledig!

Det känner sig Yrvädret Karlsson rätt stolt över.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback