Day 10 - Songs you listen to when you're Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad.




Då ska vi se...

HAPPY-låten är:

En ledig man - Eldkvarn bland andra, bör tilläggas. Jag vet inte egentligen varför, men det är en glad-låt som jag tycker om att lyssna på när jag är på gott humör.

SAD-låten är:

Brothers and sisters - Coldplay. För är jag på sådant sad-humör vill jag lyssna på sån musik också. Coldplay är perfekt, för de har någon låt för varje sinnesstämning så egentligen hade jag kunnat fylla den här listan med bara deras låtar.

BORED-låten är:

Let me entertain you - Robbie Williams för att jag då vill se om jag fortfarande kommer ihåg hela texten till punkt och pricka. DÅ är jag rejält uttråkad. Annars lyssnar jag av någon anledning alltid på jazz och lugna låtar när jag har tråkigt, för har jag tråkigt gör jag i regel något tråkigt. Sällan helt sysslolös...

HYPED-låten borde egentligen vara den här:

Gå sion din konung att möta - Psalm av Erik Nyström. Tänker jag mig en hypad Matilda, tänker jag mig en hypad Ebba bredvid och då hör jag för mitt inre hur vi med våra tillgjorda röster skrålar denna psalm i en alldeles för hög tonart. Det scenariot har man kunnat skåda otaliga gånger i mitt kök. Av någon anledning tycker vi väldigt mycket om att göra oss roliga över den sången!  :D

MAD-låten är:

Come ye - Nina Simone då jag gärna i det här tillståndet lyssnar på Nina Simone. Hennes älskvärda röst får mig alltid att mjukna. Men är jag riktigt jädra skitarg behöver jag lugn och ro. Och största möjliga tystnad.

Sådär ja, några stickprov var det!

Kommentarer
Postat av: ebbis

HAHAHAHA, sitter & garvavr framför datorn!! Men det är ju faktiskt precis vad vi brukar göra, när vi är somsagt - hyper! <3

2011-03-01 @ 18:04:26
URL: http://ebbaasikberg.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback