10 veckor.

Onsdag innebär musikalrepetition och idag kom vår regissör med den uppfriskande nyheten att vi har 10 veckor på oss nu. TIO VECKOR. Det är ju ingenting känns det som! Lite nervöst blev det, men det kommer att gå vägen.

Roligt är det dock - väldigt roligt. Jag är bara totalt ovan med faktumet att spela teater under ordnade former. Apar mig gör jag för det mesta men det här är helt nytt och något jag lär mig massor av.

Vi som har huvudroller delar på dessa (de flesta av huvudrollerna iaf) och spelar varannan föreställning. Alltså finns det 2 Sandys, 2 Rizzos osv (inte två Dannys dock). Det är väldigt skönt! Särskilt då den andra Sandy har teater som sitt huvudämne och jag har musik och sång, så kan jag till exempel checka in henne under repetitionerna och få inspiration till min "rolltolkning". Mycket bra!

Till nästa vecka, då jäklar ska jag ha tok-läst manus och repliker för då ska vissa scener sitta. Hjälp!

Ni bokar väl in en dag i vecka 15 att komma och se oss på Reginateatern?

Kommentarer
Postat av: Ulla

Härligt! Vecka 15. Då får jag kolla vilka dagar som du är med på scenen. Vi avhöres.

Kram och Lycka till

2011-01-13 @ 13:16:52

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback