Nämen? Är det sant?

JA jag bloggar igen. Vilken sensation! Woho! Ehm..

Äh, slut på fjanterierna. Bloggen har under jullovet legat i kraftig och djup dvala, därav det uteblivande snicksnackandet och tjateriet. Jag menar, jag har väl inte ens skrivit gott nytt år här. Inte tänker jag göra det heller, för nu kör vi på istället. "God ny termin" kan jag önska er istället eftersom skolan drar igång i morgon.

Skola ja. Skoltänk har jag egentligen inte hållt på med sedan jag gick hem efter julavslutningen kl 15.30 den 20 december 2010. Det är ett tag sen nu det. Tre veckor av slöhet, prylar, musikaliska framträdanden, okristligt frossande av både det ena och det andra, härlig släkter, härliga vänner och en mysig pojkvän. Självklart var jag nu de sista dagarna tvungen att bli svinförkyld och få feber-ont i kroppen men ibland får man bita i det sura äpplet och intala sig att man inte har tid att bli sjuk. Därför får jag gå till skolan och barmhärtigt dela med mig av bacillerna i morgon.

I morgon börjar det nya året för mig. Ett år som är fruktansvärt ovisst. Jag vet absolut nada. En del av mig är SKITRÄDD just därför och en annan del av mig känns: "ja ja, mañana mañana. I morgon är en annan dag." (Just i detta nu är jag livrädd)

Det hela beror väl på att det ständigt sker förändringar. Jobb knackar på dörren, det blir fr.o.m nu rejäl hårdkörning med Grease, jag ska fylla 18 och en rad andra saker där besluten står uppradade som dominobrickor åt olika håll, redo att vältas igång.

Vad som i alla fall är säkert är att det kommer hända väldigt mycket i år och jag är övertygad om att det kommer vara ett utmanande, svinjobbigt och erfarenhets- och upplevelsegivande år. Framförallt utvecklande.

Kontrollfreaket herself ska nu sova och spendera all resten av veckans lediga tid med telefonen i örat och kära kalendern i högsta hugg.

Från och med nu är det skärpning på bloggen och en ny kategori ska ikväll födas i bloggen: "Grease". Ni räknar nog ut själva vad som kan tänkas hamna i den.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback