Nästan lite nostalgisk.

När jag är ledig passar jag på att göra allt det som aldrig hinns med ordentligt annars. Till exempel få kvalitetstid med diverse människor runtomkring. I natt sov jag kasst på en träbänk i en grillstuga men jag hade en supermysig kväll och natt på alla vis med tre av mina söt-kusiner. Jag är så stolt över att de alla tre vågade sova där ute hela natten själva med mig utan protester och utan minsta gny när det var sovdags! Axel, 6 år, somnade först och sov nog bäst av oss alla. Impad!

Idag har jag ägnat dagen åt att ta reda på rabarber med mormor. Alla våra stackars rabarber ryckte jag upp och for med till Snatra, jag tillbringade dagen i köket och nu återfinns de endast i marmelad- och saft-form. Mysigt att vara på gården en hel dag och låta mormor rå om en.

Det har med andra ord varit "typiska" sommarlovsdagar hemma i Vad och Snatra. Det har känts precis som förut. Ingen stress, inget jobb, inget skoltänk. Bara mys, släktingar, traktorer, bara fötter på ladugårdsbacken, katter som rullar i rabatterna och kaffe på altanen. Jag älskar sommarlov.

[Hjärta]


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback