Sommarlovsfirare

Jomen hoppsan hejsan. Har jag en blogg? Ja titta på tusan. En blogg som uppdateras oanständigt sällan, som inte ens kan få kallas "aktiv", en blogg som har en alldeles för gammal och inaktuell bloggdesign och förmodligen inga läsare heller.

På bloggen råder alltså MISÄR utan att överdriva. Torka. Paus. Uppehåll.

Förhoppningsvis kan jag hålla er lite uppdaterade nu under sommaren när det faktiskt händer roliga saker i måttliga mängder så att jag till och med hinner med det mesta. Bra va!

Just för tillfället däremot är jag på språng. Jag har knallat omkring här hemma ensam en halv dag och är redan rastlös (säger jag, som i flera veckor gått omkring och suktat efter aaaaaallllaaa suuuuuperskööööööna lååååånga eeeensammaaaa dagar utan nååååååågonting att gööööra). Det är skönt. Om det är sol. När det regnar och jag är ensam måste jag antingen ha en symaskin, jäst, några målarpenslar eller en bra film+popcorn för att kunna sysselsätta mig själv (efter jag har spelat och sjungit mig less, vill säga). Nu hade jag ingetdera.

Därför skippar jag nu ensamheten och sjappar vidare tre kilometer bort i byn till andra änden av Västerlandet för att busa med kusiner, övernatta i grillstugan, förhoppningsvis låna en symaskin några timmar, kanske spela nån fräsig låt på piano med Mini-Matilda (Klara alltså) och kanske dra en repa med nyförvärvet till veterantraktorsamlingen som farfar har på släp hem från Dalarna i skrivande stund.

Yeah. Men först ett Wienerbröd och en kopp te! Är det sommarlov så är det. Mormor kom förbi och hämtade katten och lämnade gottesaker och bröd. Ett väldigt bra byte tycker jag. Tack bästa mormor!



Flanellskjorta och wienerbröd. Två plus direkt!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Love you !

2011-06-15 @ 16:47:43
Postat av: Anonym

Så roligt att man får läsa vad som händer kringom dej. Kommer du upp något i sommar eller är det fullt för er. har du fått sommarjobb elller blir det grisbonde??? Stor KRAM Birgitha

2011-06-15 @ 21:16:24
URL: http://birgithap.blogspot.com

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback