Busy woman

Hektiskt är ordet. Stressigt. Tröttsamt. Påfrestande. Utslitande. Men också helt fantastiskt.

Just nu är jag en ganska stressig flicka faktiskt. Lite för stressig och stressad. MEN nu är det prioritering på hög nivå som gäller. Musikalen ligger på absoluta prioritet eftersom premiären är om enbart två veckor! Det måste få vara så nu. Det kommer komma ett efterskalv som heter duga när musikalen är över, men det är en smäll jag vetat länge att jag måste ta.

Idag borde jag ha gjort tusentals saker på min enda lediga dag men nej. Enbart lite har jag fått undan. Dock är lite bättre än inget. Jag var nog helt enkelt lite slutkörd efter 12 dagar i rad av håll-igång och pendlande.

I morgon är det jobb som gäller. Först på schemat står gudstjänst i Mehedeby där yngsta barnkören "Lilla Stjärnan" ska förgylla dagen med några sånger, därefter ett litet hemma-hos-dop.

Jag är inne i en sjukt händelserik, ansvarstagande, mäktig och även jobbig period i mitt liv just nu men trots allt slit, all stress och all tid som går åt är jag himla nöjd. Jag får spela huvudrollen i skolans musikal där jag får stå på scen och göra det jag tycker mest om - samtidigt har jag ett jobb som jag verkligen trivs med där jag får ha hand om tre fantastiska körer som alla är charmiga på sitt eget lilla vis. Hjärta.


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback