Bra start på dagen

Det bidde en bra måndag. Än är den inte slut men den lär inte bli sämre.

Framnäs folkmusikhögskola i Piteå var hos oss på skolan idag och hade konsert. Folk- och världsmusikinriktningen. Ren lyckträff var det att jag klev in genom rätt entré i morse och hörde fioler och nyckelharpa någonstansifrån. "Hmmm" tänkte jag och började fråga runt. Tursamt, för annars hade jag missat en utomordentligt bra konsert som började 20 min senare. De var riktigt duktiga musiker och det var lite "tunga" och mustiga folklåtar. Sjukt bra! 

Härnäst väntar övning med UAK. Vi ska repa Shakespeare inför helgens konserter på slottet. Skriver mer om det senare. Stina Ekblad väntar!


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback