Intensiv helg med Eljest och Stina (och en hel del andra också)

Puh! Hemma i soffan, nedstoppad i myskläderna i sällskap av en kopp te, sitter jag nu och har det gott. Ömsom uppstressad över att jag inte har koll på veckan som kommer, ömsom funderandes över vilken bra helg det varit.

Jag har gjort min konsertdebut med UAK skulle man kunna säga - och det med besked! två heldagar med fyra konserter bara sådär poff tjoff. Det har varit sjukt roligt! Ett himla roligt gäng är det. Jag är yngst i skaran. Och minst. Hmpf. Det blev jag inte minst påmind om när det var dags för körfotografering i lördags innan konserten. "Vi behöver några korta tjejer längst fram. De kortaste vi har". "Matilda" mullrade självaste studierektorn från bakre raden. Jotack. Så där står jag nu längst fram på alla korten och ler mitt snedaste leende i långkjol och allt. Jomenvisst! Lite eljest sådär.

Apropå eljest så har Eljest och jag gosat järnet i helgen. Eljest är ny familjemedlem på Sysslo/Sågargatan (Jag har kamperat hos Sanna på Sysslo hela helgen). Eljest är en katt förresten. Übersöt. 13 veckor gammal och alldeles fullkomligt full med bus och helt bedårande söt. En perfekt väckarklocka är han också. Lilla Eljest. Nästa katt får heta Annars. Och inte [Ann-ars] utan [Annars].

Konserterna vi hade på slottet blev lyckade. Fullsatt på allihop förutom på den första där det fanns 10-15 platser kvar. Alla mycket nöjda! Stina Ekblad också. Schtina schöng så fInt och höll fantastischka monolooger av Shakespeare. (På finlandssvenska, självklart. Det låter så mysigt!).

Slut på meddelandet. Slut på veckan.

Adjöss!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback