Snäll dotter

Igår morse gjorde jag något väldigt ansvarsfullt och omtänksamt.

Klockan var strax före sju och jag var alldeles försenad i mina morgonrutiner. Stressade omkring i köket och skulle precis klä på mig och springa till bussen. I det ögonblicket hörde jag ett mycket välbekant ljud från hallen. Krafs krafs krafs. Jorå. "Alladin (katten) jagar en mus" tänkte jag.

Mycket riktigt. "Ahmen den har nog hunnit dö" var nästa tanke varpå mushelvetet i sekunden senare sprang gatlopp över hallgovet. Till mitt försvar hittade jag en bandyklubba och slog ihjäl den på mitten i stridens hetta.

Klädde på mig ytterkläderna, sprang till bussen.

Och glömde dö-musen på hallgolvet.

...och glömde höra av mig till mamma och tala om som det var.

Ända fram till kl tio på kvällen hade jag glömt det. DÅ kom jag på. "eeeh, mamma... musen på hallgolvet i morse...Du kanske såg den...? jag glömde den. typ."

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback