3 veckor. 70 år. 1 konsert. 100 dagar.

Om PRICK tre veckor den här tiden är jag hos min värdfamilj i Kina. Det skrämmer livet ur mig. Och stressar livet ur mig. Tänk allt som ska göras innan dess. Men tänk när vi väl är där! Jag är då alldeles fullkomligt superpeppad efter gårdagens Kina-möte i skolan efter att dessutom ha fått höra av våra Kina-ansvariga lärare att jag har tre kineser som vill att jag ska bo hos just dem! Score! *Måste välja*. Gula berget, sidenmarknaden, pärlmarknaden och kinesiska muren - här kommer jag!

Så var det 70 år, en ringa ålder som Robert Sund snart kommer upp i och firar med en fläskig konsert i Universitetsaulan tillsammans med alla sina gamla körer i Uppsala. Han var på UAK-repet igår och övade igenom det vi ska medverka i på konserten - snacka om energi trots 70 års ålder. 70 är väl kanske ingen ålder egentligen för vissa men jesus amalia. Helt crazy. Läs om konserten HÄR. Jeanette Köhn är sopransolist - bara en sån sak!! Svincoolt. Hörde henne tillsammans med Nisse Landgren i Berwaldhallen för två år sedan och några månader senare stod hon i Storkyrkan i Stockholm och sjöng på kronprinsessbröllopet.

Och alla de där dagarna som är kvar - är de få dagar som är kvar till studenten.
Nästan inga alls faktiskt.
Nästan så jag inte ens vågar tänka på det.
Nästan för underbart för att vara sant.
Nästan lite sorgligt.


Klicka på bilden för att komma till källan och Robert Sunds hemsida.


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback