Kommers och kärlek

En kommersiell skitdag som är en chans för alla som inte ger kärlek till vardags att ta igen det som de missar. (menar vissa) Fast också är det en dag, en tradition, som faktiskt står för det som namnet anger.

Alla hjärtans dag.

Det är liksom lite mysigt ändå. Folk är lite mer vänliga och kärleksfulla och även om de glömt det i gråvädret om ett par veckor igen så är det för tillfället himla trevligt. Chokladhjärtan hit, rosor dit och annat kärleksfullt.

Själv fick jag en dikt tillägnad mig idag och det var ju inte fyskam! Och i övrigt har jag sett söta par på stan med rosor som gått hand i hand och sett allmänt gulliga ut. Jag får vänta tre dagar innan jag själv kan gå runt och se gullig och kär ut.

För precis som alla andra högtider så firas den med Kyrkokören. Fina Kyrkokören som jag tillsammans med har firat åtminstone tre födelsedagar, allhelgonaaftnar, julnätter, påskdagar och midsomrar. Så varför inte också alla hjärtans dag? Man får helt enkelt sprida värme och kärlek där man befinner sig för tillfället. Gör det du också <3


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback