Kallax

Jag gillar flygplatser på nåt vis. Det är alltid någon slags spänning i luften när man befinner sig på en flygplats, oavsett var någonstans i världen eller Sverige. Alltid en förväntan om något. Förväntan om något som ska bli, eller ihopsamling av redan intagna intryck.

Just nu sitter jag på Kallax och väntar på flyget hem. En mänsklig miss, som jag själv tar hela ansvaret över, gjorde att det blev ett sent flyg hem och ingen stipendieutdelning för mig. Egentligen skulle jag befunnit mig på Grand nu och tagit emot mitt stipendiediplom men som sagt så tog jag mig helt enkelt inte hem:
När jag skulle boka biljetter fanns inte en enda liten förmiddagsbiljett kvar till idag, eller till gårdagskvällen för den delen. Och när jag satte min tilltro till sista-minuten-biljetter visade det sig inte finnas en tillstymmelse till sådana heller. Jag får lysa med min frånvaro och tacka landstinget och mina lärare ödmjukast ändå för det fina pris jag fått!

En fin helg har det varit. En välbehövlig helg att komma bort och inte tänka så mycket på allt som är omkring. Bättre tillfälle hade inte kunnat ges till det. Nu finns förhoppningsvis lite mer motivation att röja de här tre veckorna som är kvar i skolan.

STUDENTEN OM 3 VECKOR OCH TVÅ DAGAR!!!!

...och jag är inte ens nära att bli klar med allt skolarbete som är kvar. Grattis Matilda.

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback