Mycket asfalt & lite jord

Bonden inom mig skriker rakt ut just nu och vill göra sig hörd och påmind. NU NU NU vill den ut, lufsa runt i gummistövlar med tofs mitt på huvudet, ha smuts under naglarna och klia en ko eller gris mellan öronen.

Hela våren har det varit väldigt mycket asfalt och väldigt lite jord i Karlssons liv och visst, ett tag funkar det väl. Sen är det som om nånting brister i kroppen och nånting saknas. Ganska många veckor nu har jag haft någon märklig missnöjeskänsla i kroppen som visat sig då och då. Stressen har krupit omkring som små larver i hela kroppen och skapat oreda men stress brukar inte knäcka mig i normala fall.

Idag sa min mentor ett sanningens ord: "det är för att du inte har några grisar att klappa, hahaha!". Det var menat som ett skämt men han fattade nog inte hur rätt han hade. För jäklar i min lilla låda vad jag skulle behöva släppa ut bonnjäntan inom mig just nu. Instängd bland läxor och måsten skulle jag bara vilja ut ut ut och gå i skogen, klia en gris eller mata en kalv.

Känslan av att ge en nyförlöst kalv råmjölk för första gången och se den slurpa i sig för fullt, gnida den varm med ett knippe halm, eller sitta med ett dussin grisar halvt i knäet mitt i en hage i solen - det slår det mesta.

Läxor känns inte viktigt just nu. Gud sån abstinens.



http://matildakarlsssson.blogg.se/images/2009/dsc03395_44327917.jpg



Kommentarer
Postat av: elvira

Dra på dig stövlarna och trampa runt i leran med dina gos grisar då!! Skit i läx-helvetet för en stund och bli Höns-Matilda ett tag :) <3

2012-05-08 @ 23:33:58
Postat av: Håkan M

Instämmer med Elvira! EN dag måste du ju kunna unna dig! Men först ska du ju uppåt i landet! Tänker på dig. :)

2012-05-09 @ 07:30:36
Postat av: Anonym

Jag vet var du får åka och prova din klänning :) <3

2012-05-09 @ 09:48:16
Postat av: felicia - fotokobran

vilken är din favoritglass? :D

http://fotokobran.se/2012/may/vilken-ar-eran-favoritglass.html#comment

2012-05-09 @ 19:27:00
URL: http://fotokobran.se
Postat av: Matilda

Svar:



Elvira! Jaaa nästa helg då jäklar ska jag bara släppa ut min bonde för ett slag! <3



Tack Håkan! Lovar att jag ska ta en dag! :)



Anna, misstänker att det är din kommentar :) Nästa gång klänningen ska provas kommer jag MER än gärna till Valpis. Då tar jag med mig gummistövlarna och tar ett besök hos dina myskossor också tror jag bestämt! <3

2012-05-09 @ 21:28:18
URL: http://bonnbonan.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback