Trägen vinner!

Sångförbudet har gjort sitt, kan jag säga! Även om det har varit svårt har jag till det närmaste varit sång-tyst i en vecka (förutom korta undantag) och på det hela taget har jag nog inte haft mer än en femtondel så mycket sångtid som jag normalt skrapar ihop på en vecka. Det har gjort sitt och rösten är härmed nästan som den ska! Lite skorr i vissa lägen men med lite hopp försvinner det på ett dygn.

Idag repade jag igenom sångerna jag ska sjunga på provet på fredag och det gick verkligen över förväntan just under de här förutsättningarna. Går det lika bra på fredag som idag så kommer jag vara mäkta stolt! Nu är det bara ett och ett halvt dygn kvar tills det är till att slå på stora charmen och musikörat samt sparka igång rösten för att bevisa för Framnäsarna att det är hos dom jag hör hemma de närmast kommande 1 eller 2 åren. Jag har en bra känsla!

Jag vill ju norrut nu alltså. Det är där mitt stora hjärta finns, i dubbel bemärkelse. Tänk två år när jag får göra det jag älskar på dagtid på en utbildning jag bara hört massor av gott om, dessutom vara med den jag älskar, och kan bli stammis hos min bonusfamilj i Robertsfors (bara femton mil söderut på E4:an!) lite helger ibland. Låter som ett bra liv för mig, inte sant?


/Smånervös tjej med hopp om livet

Kommentarer
Postat av: Astrid

Du är så bra och målmedveten Matilda, tvivlar inte ett ögonblick på att du kommer lyckas med precis vad du vill i livet! :)

2012-05-09 @ 21:31:44
URL: http://kattenastrids.blogg.se/
Postat av: Astrid

Du är så bra och målmedveten Matilda, tvivlar inte ett ögonblick på att du kommer lyckas med precis vad du vill i livet! :)

2012-05-09 @ 21:32:00
URL: http://kattenastrids.blogg.se/
Postat av: Mormor

Lycka till min älskade unge !

Ser fram emot att höra från dej att både resan och intagningsproven gått bra, jag ska i alla fall hålla tummarna hårt, även om det inte blir

så roligt att ha dig så långt borta, så önskar jag bara det allra bästa för dej.

2012-05-09 @ 21:39:45
Postat av: Åsa

Lycka till igen hjärtat! Instämmer med Gunnel<3



Kram

2012-05-09 @ 22:51:25
Postat av: Evelina

Det låter som en fantastiskt bra plan! :)

2012-05-11 @ 08:05:37
URL: http://earlysunsets.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback