Gårdagens pyssel - Pepparkakekrans

När jag var hemma på höstlovet satt jag och drömde mig bort i Allt om mats stora julbok som mamma införskaffade förra året. Där satt jag i kökssoffan och bläddrade och fick torka bort lite dregel i mungipan titt som tätt för alltså VILKEN BOK! Perfekta julkokboken.
 
Det fanns också lite pysseltips i den så igår när jag var solokvist hela kvällen fick jag för mig att testa pepparkakskransen jag hade sett på en bild.
 
Och hur fint blev det inte då?!
 
Lätt som en plätt var det:
 
- Baka x antal pepparkaksstjärnor eller -hjärtan i valfri storlek.
- Rita ut en cirkel på ett papper att använda som "mall".
- Klistra ihop pepparkakorna med smält socker till en krans.
- Pudra över massor av florsocker.
- Häng upp i ett fint band.
- KLART!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback