Häcken full av körsång, precis som det ska vara

Om jag tyckt hittills att jag haft lite för mycket dötid häruppe så är inte fallet riktigt så längre och det är förhoppningsvis bra!
 
Jag är litegrann "hon-som-inte-kan-säga-nej" för det GÅR inte att säga nej när det är roliga saker som erbjuds. Faktiskt.
 
Här om dagen ringde Årets körledare 2012 och frågade om jag inte skulle ta och gå med i TG ändå... Det var ju bara två timmar övning i veckan plus två konserter på hela höstterminen juuuu. Jag som redan bestämt mig för att inte gå med hör mig själv säga i telefonluren "ja men då kommer jag nästa vecka".
 
Och igår så fick jag ett samtal igen - fast från ordföranden för Piteå Vokalensemble. Tydligen så håller en helt sprillans ny vokalensemble på att startas upp här i stan. En ensemble med 12 sångare som ska sjunga en lite blandad repertoar. Klassisk musik som grund men även lite utstickare med typ barbershop o.dyl. Hon erbjöd mig helt enkelt en plats i altstämman och jag tackade ja utan minsta tvekan, för det här...det kan bli riktigt riktigt bra..! På fredag ska vi ses och sjunga ihop oss och prata om ensemblens framtid.
 
Psst! Snart drar ämnet körsång igång i skolan också. Ett ämne vi ska ha på Musikhögskolan och som kommer göra att jag har ca 8-9 timmar körsång i veckan. Fast det gör ju inget - för det är det här jag tycker är kul på riktigt och kan lägga ner hela min själ i. Dessutom är det det ultimata sättet att träffa människor och få ett kontaktnät!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback