3. Historien om när Gunnar kom till Pite.

Gunnar var en svårare filur men oj så skicklig. Han var inte en sån där titta-vad-duktig-jag-är-på-att-spela-konstmusik-på-orgel-organist utan mer en jag-spelar-det-jag-känner-för-att-spela-för-att-jag-älskar-det. Gunnar skulle jag vilja höra en orgelsolokonsert med. Vilken tajming! Vilken känsla! Jag är lite kär i hans orgelspel. Han är känd bl.a. för att spela folkmusik på orgel och han improviserade både över danser, folksång och ABBA-hits på ett helt magiskt vis.
 
Att vara med i ett sånt här projekt är sjukt bra för inspirationen till musiken (och livet, för all del), för vilka förebilder och fantastiska människor de är allihop.
 
Jag fattar nog fortfarande inte vad det är vi varit med om riktigt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Om 3 dagar är Du här !
då vill jag höra mer om allt.....
LÄNGTAR !!!!!!!!!!!!

2012-10-23 @ 09:35:59

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback