Att ta reda på rester

Apropå mat så har den här matutmaningen visat sig vara lika rolig som jag tänkte att den skulle bli - åtminstone än så länge när det finns tid och ork. Att ta reda på rester till exempel blir mycket roligare om man gör det med lite tanke istället för att bara "värma upp" maten.
 
I fredags helstekte vi en kyckling och åt med ris och sås och självklart var det omöjligt för oss att sätta i oss ett kilo kyckling på en middag...
 
...så igår kväll tärnade jag upp det sista av kycklingen, hackade en halv gul lök, en halv röd paprika och fräste allt tillsammans med kryddor och olja, till sist slängde jag i riset med och lät det stekas ihop med det andra, samt en matsked soja. Vips så hade vi en ny rätt - och såsen jag kokat kvällen innan på crème fraîche, grädde, vitlök och kycklingbuljong blev exakt lika god kall på vår "wok". Mums filibabba!
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback