Fortsätt hålla tummarna nu!

Provsjungningen till kammarkören är avklarad och det gick riktigt, riktigt bra. Jag är väldigt nöjd med vad jag gjorde ifrån mig så om jag nu inte kommer med tänker jag inte sitta hemma och tänka "jag borde ha gjort bättre" för det hade jag inte kunnat.
 
- Provet gick till så att jag först fick sjunga en sång jag valt själv (Music for a while, barockmusik av Purcell),
- därefter fick jag göra omfångstest för att de skulle se hur högt och lågt jag kunde gå,
samt ett test som gick ut på att jag fick sjunga en kromatisk skala nedåt samtidigt som en spelades uppåt, och sedan byta håll.
- Sedan var det dags för a vista-provet. Med andra ord ett prov i direkt notläsningsförmåga. Jag fick en körnot och skulle sjunga min stämma medan de andra spelades på pianot och det gick så himla bra! Tjoho!

Fortsätt nu att hålla era snälla tummar: den här gången för att jag faktiskt ska komma in också, nu när provet är klart.!
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Klart vi håller tummarna för dej. Å du.... fortsätt att berätta om vardagen för oss som undrar hur ni har det. Kramar och Lycka Till!!

Svar: Härligt Ulla! Det ska jag! Kram
Matilda Karlsson

2012-09-05 @ 10:35:19

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback