Frukostdejt och konsert!

Idag har vi haft den andra förberedelsekonserten och den här gången i Missionskyrkan i Uppsala. Vi har ett fantastiskt fint Zürichprogram med musik av bl.a. Jan Sandström, Purcell, Arvo Pärt, Felix Mendelssohn Bartholody & Jakko Mäntyjärvi. Det var himla kul och rösten och uttrycket kändes mycket bättre idag!

Kul är också att vi inte bara har körmusik i programmet utan även två orgelstycken som Gudmund i kören spelar. Han är kyrkomusiker till vardags och spelar de två styckena helt fantastiskt fint. Två orgelstycken i min smak!

Ebba & jag inledde dagen på bästa sätt. Hon hämtade upp mig vid nio och så åkte vi till Tierp till Royal och köpte nybakat bröd, lite andra godsaker på ICA och så åkte vi hem till stav och bullade upp världens godaste frukost! Vi hade bransch hela halva eftermiddagen och sen var det bara för mig att hoppa in i duschen och dra till stan för konsert.

Bra dag!


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback