Matbranschen, lantbruket eller musiken. Det blev musiken.

Igår kväll var det premiär för "Kockarnas kamp" på TV, tävlingen för stjärnkockar där "den bästa av de bästa" ska koras. Jag är ett rätt stort fan av matprogram så jag var nyfiken och var tvungen att kika. Vilket himla härligt program! Så mycket kompetens samlad på ett ställe. Rätt fascinerande att se hur dom jobbar under press i tävlingarna.
 
När Abbe, lillebror, var liten så sa han: "När jag blir stor ska jag bli, bonde eller bagare!". Jag tror inte att nåt av de yrkena är särskilt aktuella för honom längre men däremot har jag insett att är det är de två branscherna jag skulle välja mellan om jag inte hade valt att leva med, för och av musiken. Det finns vissa likheter mellan matlagning, särskilt kockyrket, och musiklivet och det är nog därför jag gillar det. Kreativitet, framförande, tanke, känsla,  komposition, känsla för detaljer och noggrannhet är utgångspunkter.
 
Hade jag inte valt musiken hade jag valt maten, nästan helt säkert. Både Naturbruks-, Livsmedels- och Restaurang-programmet fanns med på min urvalslista när jag skulle söka gymnasiet. 
 
För övrigt skulle jag vilja ha Leif Mannerström som släkting eller nåt. Vilken gubbe! Där snackar vi erfarenhet.
 
Klicka på bilden för att komma till dess källa

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback