Socialbakis

Den här veckan har varit en sån där vecka när jag måste tänka mig för så att jag inte trillar tillbaka i gamla spår igen. Snart är det ett år sedan jag blev sjukskriven för utmattningsdepression och jäklar vad jag har gjort framsteg under den här tiden. Från botten och 9 månader helt utan musik, till att leva ett normalt liv igen där jag hittat en balans där jag har precis så mycket (lite?) musik i mitt liv som behövs för att jag ska må bra.
 
Men så kommer de här veckorna när det kör ihop sig. Nu i veckan har det varit helt vansinnigt med långa dagar, mycket kaos och mycket praktiska problem. Och ja, jag älskar ju det där fixet. Bökandet. Stökandet. Organiserandet. MEN det är också det som kan få mig att trilla över kanten om det blir för mycket av det. Tack och lov har jag ändå klarat att lyssna någorlunda på kroppen och hållit mig på banan, även om det krävdes att jag fick stanna hemma från ett kvällsrep i sista sekunden. Jag hade ett dåligt samvete som hette duga men jisses vad jag behövde de där två timmarna att sova i soffan innan vi resten av kvällen band tärnkransar här hemma.
 
Luciaveckan är ändå något särskilt. Jag var luciaansvarig för Kammarkören i år, för eftersom jag ännu inte har ett jobb att gå till såg jag det som lite av ett jobb. Mycket kaos, mycket kul och mycket mys. I onsdags hade jag alla körens damer här hemma och drack te och band kransar, hur mysigt som helst. Folk kom och gick i kranspysslet och killarna som inte ägde strykjärn droppade in för varv och strök sina lusselinnen inför torsdagskonserten.
 
Nu är jag socialbakis som bara den. Efter veckans alla rep och fix, torsdagens kvällskonsert med efterföljande mingel och gårdagens förmiddagskonsert samt födelsedagsfest på kvällen är det med största tillfredsställelse jag lägger upp fötterna idag. Tidigare idag gjorde vi ett städ-ryck här hemma men efter det tillåter vi oss att vara precis hur slöa vi vill. Jag sitter och dricker kaffe, har ätit nån bit rocky road för mycket, lyssnar på poddar och stickar. Fredrik spelar dator så tangenterna och datormusen glöder.
 
Konserten igår, som var Musikhögskolan i Piteås julkonsert, sändes live på nätet men finns också att kika på i efterhand. Kolla får ni se! http://digitallive.eu/program/julkonsert-2013/
 
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Du är fantastisk och jag blir så glad av att läsa att du har hittat din väg på livets balansgång.

Kram

Svar: Stor kram till dig Mathilda!
Matilda Karlsson

2013-12-14 @ 17:39:24
Postat av: Mormor

Underbart, maffigt och finstämnt! en klump i halsen sköljdes ner med 11-kaffet igår, när vi satt vid datorn.
Ni ska vara stolta ! glada ! allihopa, detta tar Ni med Er som ett fantastiskt minne genom hela livet
vi ses snart / kramar !

Svar: Tack mormor, vad fint att ni tittade! Ses om några dagar, puss & kram!
Matilda Karlsson

2013-12-14 @ 19:11:38

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback