19 år med tantsyndrom, hemgjord buljong i frysen och en bränd handled

Ibland blir jag riktigt imponerad över mig själv alltså. Hur jag lyckas med allt. Idag till exempel, när jag skulle laga middag. Jag hade en picnicbog på 1,6 kg som skulle i en gryta för att brynas innan den skulle puttra i ugnen. Under tiden jag stod och smorde in steken med salt och peppar hade jag olja och smör i grytan som stod och hettade till. Jojomen. I med steken, brynt på ena sidan, ska vända på steken (haha) och slinter med tången.
 
"SCHKWÄÄÄÄÄÄTTT"  sa det och så hade jag upphettad olja över hela handleden. Här talar vi smärta på riktigt. Jag har en ganska hög smärtgräns vad gäller såna här saker (ni anar inte hur många gånger jag bränt mig på saker), men här fick jag riktigt kämpa mig själv för att inte skrika efter mamma typ. Men - med en kylklamp lindad i en kökshandduk fasttejpad med gaffatejp runt handleden så kunde matlagningen fortskrida. Sen har Aloe Vera räddat mig. Shit vad hon är bra den där Vera. Lindrar och kyler och allt.
 
Middagen blev för övrigt awesome. Stek gjord på picnicbog, ratatouille, en rejäl sallad och en klick aioli. Billig, lättlagad, nyttig och sjukt god mat.
 
En feting-ond handled och dess photoboothade innehavare.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men blää vilken läskig bild..! Du gumman den där handleden ser inte så kul ut.. <3
Puss!!

2013-01-15 @ 23:47:59

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback