Hur en katt visar att han tycker synd om sig själv

Mozart har en fåtölj.
 
Eller VI har en fåtölj som vi gärna sitter i för den är väldigt skön och så, men saken är att vi får inte. Mozart blir vansinnig. Han har fullständigt tagit över den.
 
När han någon gång är utom synhåll kan någon av oss försöka att obemärkt sätta oss där en stund men vips säger det och så är han där inom 10 sekunder och sätter sig nedanför fåtöljen med tillhörande kränkt uppsyn.
 
Så blev det idag. Jag hade satt mig i fåtöljen i godan ro med min dator i knäet och mönstret följde precis som ovan. Men jag gav mig inte utan satt kvar. Då gick han och lade sig på det mest obekväma ställe han kunde hitta och låg där i ungefär 2,5 timme utan att röra sig. Demonstrativt låg han där och trängdes med sladdar och kablar i ett hörn och när han vaknade såg han allmänt ledsen ut. Nu har han fläkt ut sig likt den diva han är och har åter tagit över fåtöljen.
 
Mozart vi fattar piken, okej?
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback