Hypnotisören och Jack Reacher

Äntligen har jag sett filmatiseringen av Hypnotisören! 
Hypnotisören är en av topp 5 böcker jag läst någonsin så därför var jag både skeptisk och nyfiken på att se filmen. Jag var livrädd för att de skulle ha förstört hela storyn på sådär kasst film-vis som de ofta gör när böcker ska bli film, men jag blev himla glatt överraskad faktiskt.
 
Storyn stämde såklart inte HELT överens med boken men de hade fått till spänningen och handlingen riktigt bra och de två timmar vi satt här i soffan och var spända kändes som högst en ynka timme. Mycket bra!
 
Jack Reacher är en annan film jag sett på sistone, den går ju på bio nu. Också riktigt bra tycker jag. Spännande, psykologisk och "steget före". Jag hatar förutsägbara thrillers och deckare, men det var den inte någonstans. Jag satt mest och var starstruck och ville vara lika häftig som Jack Reacher. Haha, jag = töntig.
 
Och som vanligt är det skitsvårt att skriva om filmer när man inte vet hur mycket ni vet om dem utan att spoila, så därför blir det såhär fattiga "recensioner".
 
Se filmerna helt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback