Inte nån vidare skillnad trots att det gått snart 16 år

Japp, det är ett handarbete jag har i händerna.
Japp, jag är 4 år gammal på bilden (1997).
Japp, jag sitter med benen i kors och ser allmänt salig ut.

Lillgammal? Japp. Det har inte gått över heller!



När jag gick i 6-års var jag skitsur över att jag inte fick använda vävstolen som stod i vårt klassrum. Den var för de stora barnen. "AHMEN farmor har ju lärt mig! Jag kan!". Till slut gav sig läraren för hon och farmor och mormor vävde i samma vävstuga.
 
När jag gick i 3:an var jag skitsur över att jag var tvungen att ta nåt fjantigt symaskinskörkort för att få använda symaskinerna i syslöjden. "Sy för hand tar ju så lång tid! Mormor och farmor har faktiskt lärt mig köra symaskin!".
 
"Fjant!" tyckte jag, "det är väl bara att köra igång?".

/En otålig bonnunge som tänker tillbaka och är glad över sina värdefulla och lärdomsrika barndomsår som gett erfarenheter och kunskaper som inget dagis i världen skulle kunna väga upp

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha! Ja lilla sötfia!
Kommer ihåg när du kom hem fr skolan i mellanstadiet stolt som en tupp. Du hade fått ett pris för ett lapptäcke du hade sytt <3
Puss!

Svar: Ja du, det var i fyran tror jag! Nobelfesten på skolan - Nobelpris i textil! Inte illa! haha <3Puss!
Matilda Karlsson

2013-01-18 @ 08:41:35
Postat av: Mormor

Vid alla sysslor genom åren........
Matilda : JAG kan också... JAG hjälper dej...
JAG vill också... visa MEJ... JAG gör det !!!!!
några skojiga händelser :
Matilda 3år vid älgjakten:
Oj, nyss var det en stor älg, nu är det bara kött.
Matilda är 6 år - Karin och Roger frågar :
snälla ANNA vill Du sjunga på vårt bröllop
JAG kan också - Jag gör det !!!! resten vet vi !

Svar: Ja du mormor... Kavat och viljestark... :-) Hihi
Matilda Karlsson

2013-01-18 @ 13:46:02

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback