En lördagslista från Konstgrepps-Karin

Karins Konstgrepp är en fantastisk kvinna, blogg, konstnär, allt. Ja alltså jag känner ju inte henne men bilden jag fått av henne via nätet och Instagram är att hon är en fullständigt fantastisk människa. Hon hade hittat en lista som jag tyckte var lite rolig så jag snor in den hit.
 
Det tråkigaste som hänt dig i år. 
Att jag gick in i väggen. Så. Ruttet.


Det bästa som hänt i år.
Att jag gick in i väggen. "ÄRU STÖRD ELLER?!" tänker ni nu. Men det är faktiskt så. Nu lever jag inte efter ett livslångt schema som jag haft förbestämt i flera år. Jag har släppt min plan. Nu har jag börjat förstå vad som är viktigt och mindre viktigt i livet, vad jag mår bra av och känner att lite vad som helst kan hända i framtiden så länge jag har Fredrik vid min sida, kommer bo i ett hus och ha några barn i framtiden.

Tre senaste sms. 
"Tycker du & Fredrik om Strawberry Daiquiri? [...]" Ebba om midsommardagsplaner.
"*hjärta och upptumme*" Klara om att PLL säsong 4 har börjat
"Skeppet!" Benji som skickat mass-sms om vart dom är på krogen i Uppsala


Nuvarande beroende: 
musik: podcast: Hannah & Amandas fredagspod. Så. Bra.
tv-serie: Pretty Little Liars och Game of Thrones
kläder: Klänning
mat: Rabarberpaj. Omnomnom.


Ett jobb du aldrig kan ha.
Höghusönsterputsare. Höll ju för tusan på och svimma när jag skulle måla taket i köket och då stod jag ändå bara på en stege. Tänk då hur jag skulle bete mig i en skylift på 24:e våningen.

Något du inte gillar hos andra.
Småaktighet.


En dålig sida med dig själv.
Att jag får katastroftankar. Det är ett problem både för mig och för andra. Svarar inte mamma i telefon på en kvart kan jag hinna börja planera hennes begravning för jag tror att hon kört över ett vildsvin i mörkret på vägen hem, voltat med bilen osv osv osv. Och så stod hon egentligen i duschen.


En maträtt du är sugen på just nu. 
Fett mätt efter pizza på Hundshar'nsbryggan. Är typ sugen på vatten.


Helgplaner?
Hälsa på Hans & Birgitta vid deras kolonilott utanför Uppsala i morgon. Det ska spöregna så regnjackan åker på!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback