En juligt knallröd basker

Lagom till helgen fick jag hem mina rundstickor på posten (eBay i mitt hjärta!! 45 kronor totalt för typ alla storlekar som finns) så jag var tvungen att premiärsticka en mössa till mig själv. Den håller alldeles strax på att bli färdig, det är bara det där sista supertråket kvar: att fästa trådar. Mössan är en riktig Matilda-mössa - juligt knallröd, baskermodell, ganska grovstickad och supervarm i ullgarn blandat med lite lite akryl för att ta hänsyn till mitt kli-känsliga huvud.
 
Om det inte vore för att det är kolsvart ute och alltså sämsta möjliga förutsättningar för att fota, så skulle jag bums göra klar mössan och fota för att kunna visa er. Men nu är det ju så att vi inte har så mycket dagsljus här den här årstiden så jag får satsa på att försöka fota den någon gång mellan 11 och 13 i morgon när solen står hyfsat högt åtminstone.


Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback