Fluff och glitter = kärlek

Abbe & Evve är här och vi myser och har det bra. Det är vitt på marken. Advent om en vecka. Skyltsöndag i morgon. Jag har magen full med pulled pork. Bra tid med andra ord!
 
Idag har vi bakat pepparkakor allihop - jag fick alltså både Fredrik och Abbe att baka, en inte helt vanlig syn. Evve och jag har sedan pysslat med finfina saker som ska bli julklapp(ar?), en riktig mysdag alltså! Så fort pepparkakorna var klara fick en skinkstek som marinerats över natten åka in i ugnen och götta ihop sig till en smarrig pulled pork. Efter drygt sex timmar i ugnen blev det middag och alltså jisses vad gott det blev! Vi åt det möra, kryddiga fläskköttet i tortillabröd tillsammans med coleslaw och sallad.
 
Förutom julklappspyssel har jag påbörjat ett egoprojekt i form av en stickad sjal i ett supermjukt fluffgarn i en mohair/akryl-blandning. Dessutom är det PALJETTER i garnet! Jag blev fullständigt tok-kär i garnet när jag sprang på det och kände att det var läge för en Matildasjal mitt i alltihop. Den blir så jädrans snygg. Och mjuk.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback