VAK och julverkstad

I postlådan var det nämligen rena rama julafton idag! Åh vad jag älskar att få hem paket, särskilt när det som nu kom leverans av svinbilliga saker från eBay. Så billigt att till och med en gammal arbetslös grisbonde kan handla liksom. Ett paket med pärlor som ska få pryda en gammal tråkig tröja (kostade typ 10 kronor inkl. frakt) och ett paket med strumpstickor av bambu, alla storlekar som finns (kostade 42 kr inkl. frakt). Jag kommer inte någonsin mer i mitt liv behöva köpa strumpstickor, det kan jag lova!
 
Det tredje lilla paketet hade jag nästan gett upp hoppet om för den beställningen lade vi någon gång i september. Ett tag trodde jag inte vi skulle få hem något alls, men det visade sig att vägen bara var vääääldigt lång från USA. Hur som helst fanns bl.a. världens bästa kattborste däri. En FURminator! Därför har det varit VAK här hemma idag - Vård Av Katt. Mozart har legat och kurrat och njutit när jag exalterat tagit bort mer överflödig päls än ni någonsin kan ana.
 
Med risk för att låta sponsrad är FURminator något utöver det vanliga. Den tar liksom bort det där jobbiga "underhåret" på katten. Det som tovar sig och som katten själv alltid måste spy upp för att det är så mycket. De där borstarna är asdyra i Sverige, ord. 499:- på webshoppar, så vi har verkligen dragit oss för att köpa en. Men så rätt vad det var sprang jag på en äkta FURminator, sprillans ny, på en amerikansk sida. Vi slog till! Vad jag betalade? 65 kr plus en billig slant frakt.
 
För övrigt pågår julklappsverkstaden för fullt här hemma och det enda tråkiga med det är att jag inte kan visa vad jag sysslar med. Däremot kan jag lova er att när advent kommer lär det dyka upp väldigt mycket annat julrelaterat här inne!
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback