Vet du inte vad du ska köpa i julklapp? Jag vet vad du kan köpa!

Jag producerar julklappar på löpande band här hemma nu men det finns ju faktiskt andra sätt att fixa julklappar. Ett ypperligt tips på julklapp finner du nedan, och det är mina släktingar som jobbar med organisationen Yennenga Progress som bett mig sprida ordet om denna fantastiska idé. Lyssna här:
 
Om du...
 
... vill hjälpa till att göra skillnad i en utsatt världsdel,
... inte vet vad du ska köpa till din mormor/faster/bror/etc. i julklapp,
... inte vill bidra till konsumtionshets och julkommers,
... VILL ge barn i Costa Rica bättre möjligheter att få den utbildning som bör vara en självklarhet för alla barn,
 
Ja då tycker jag du ska klicka dig in på Yennenga Progress hemsida för att köpa årets julklapp som innebär att du genom att köpa ett gåvokort för 100 kronor trycker upp 4 skolböcker för indianska barn i grundskolan. Då korten är designade och printade av Yennengas partners går HELA beloppet till att trycka upp böcker och du kan känna dig säker på att pengarna inte hamnar på villovägar. Bra va? 
 
Saxat direkt från Yennenga Progress:
"Yennenga Progress är ett globalt nätverk som samlar hjältar runt om i världen, både i organisationer, företag och som enskilda personer. Målet är att tillsammans skapa förutsättningarna för social utveckling och förbättrade livsvillkor, genom att med kompetens, engagemang och finansiellt stöd, stärka positiva krafter och initiativ."
 

Gå in på DEN HÄR länken för att komma direkt till informationen om julklappsprojektet och för att köpa dina julklappar. Gör skillnad!
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback