En stickad favoritsjal i världens bästa höstfärg

I somras stickade jag mig en riktigt härlig sjal efter att jag hade fått rejäl stick-inspiration på syjuntan. En av juntisarna stickade nämligen en sån här sjal i naturfärgat garn och den var Så. Vacker. Jag som inte hade stickat sen jag gick i högstadiet fick ett ryck och fick reda på mönstret (som kommer från Yll & Tyll i Uppsala) och gick och köpte mig ett snyggt lingarn på samma affär.
 
Det här med att välja garn och färg är alltid ett gissel i sig självt. Särskilt färg. Jag älskar ju alla möjliga färger och vill helst göra en sjal i varje färg, men så får jag alltid beslutsångest och tänker "nämen vitt eller svart kanske". Tills jag ger mig själv en smäll i huvudet och skärper till mig och väljer en färg. När jag skulle välja färg till den här sjalen hade jag Abbe med mig och det slutade med att han fick välja åt mig när valet stod mellan en snygg turkosgrön färg och den här vinröda. Jag tycker han gjorde ett bra val tonårspöjken!
 
Sjalen är mjuk och glesstickad och faller väldigt snyggt. Eftersom den är gjord i lingarn är det liksom en tyngd i den som gör att den är galet snygg att hänga över axlarna, då den är V-formad, plus att då syns ju verkligen den virkade lilla spetskanten! Men den går minst lika bra att böka till runt halsen och snurra ihop till en tub.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback