Våga välja färg!

Idag är det ruttet i den här kroppen som sitter bakom tangenterna. Ena lymfkörteln baki huvudet är svullen och öm och det värker i kroppen. Värdelöst.

Det enda som möjligen kan vara bra med det är att jag har en befogad anledning att inte göra ett jota utan kan ägna mig åt att dammsuga cyberspace på vackra mönster, färger och inspirationsbilder. Mitt absolut bästa sätt att hitta all möjlig fix-inspiration är att titta på tapeter. Jag har märkt att det är någonting visst med relationen mellan mig och färger. Jag älskar att experimentera med färg, form och mönster.
 
Apropå tapeter tycker jag det är synd att inte fler vågar sig på att göra roliga effekter i hemmet med tapeter. Att inte fler vågar sätta kanske en eller två våder med en utstickare istället för att måla vitt vitt vitt överallt. Att inte fler vågar sig på starkare färger. Jag tror helt klart på att mer färg i hemmet får en att till viss mån må bättre. Sen om det är i form av några knalliga kuddar, en fondvägg eller en vågad fåtölj - det må kvitta.
 
Tapeter jag hittat på det senaste som riktigt får det att pirra till i fixar-nerven:

 

Kommentarer
Postat av: Ebbis

Hm, är inte riktigt med dig ;) om inte grått räknas som en färg! :*

2013-10-07 @ 14:56:50
Postat av: Julia

Åh din blogg är så mysig Matilda! :D Håller med dig på färgfronten, är dock ett projekt att övertala min karl som är en sån där vittpåvitt person ;)

Svar: Men tack snälla du! :D Ja färg är underbart, min andra hälft är mer svart på svart så jag har en del övertalningsarbete kvar jag också ;) Heja oss!
Matilda Karlsson

2013-10-08 @ 12:34:07
URL: http://juliakjettselberg.blogg.se
Postat av: Pene

Älskar färger! :D Riktigt snygga tapeter du hittat, nu vill man ju tapetsera om här hemma xD

Svar: Haha ja jag med fick renoverings-abstinens!
Matilda Karlsson

2013-10-08 @ 16:12:25
URL: http://passionemscribendo.blogg.se/

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback