Back in PTO som en 18-årig pensionär

Så var vi tillbaka! Fredrik pluggar på och jag söker arbeten som en tok. Just nu är jag alltså arbetslös. Jag är liksom inte STUDERANDE längre eftersom jag bestämt mig för att inte fortsätta på Framnäs. Fattar ni hur sjukt det känns? För första gången på nästan 15 år är jag inte studerande, utan arbetssökande. Puh.
 
Förresten fyllde jag ju 20 år förra veckan! Mycket som känns sjukt nu för tiden alltså. I mitt huvud är jag fortfarande 18 år. Det är som att det tog sån tid att vänja sig vid att säga "jag är 18!" att när jag väl vande mig så skulle det vara så resten av livet. Konstigt det där med ålder egentligen, för till sättet känner jag mig mer som en pensionär än en 18-åring. Nåväl.
 
Mozart och jag får dagarna att gå genom att pyssla på här hemma samt söka jobb när Fredrik är borta. Plus att vi kämpar på med det där jädrans körkortet. Nu är i alla fall halkbanan bokad! Någon promenad och fika blir också av. Mozart har hittat nya kompisar att hänga med så nu är "morsan" inte så mycket värd längre. Hans kompisar "Igge" och "Pigge" är det som gäller nu:

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback