Väderstyrd tankeverkstad

Idag sken solen rakt i ansiktet när jag knallade ner till stan för diverse ärenden och vilken lycka som spred sig i mig! Jag är så väderstyrd att det nästan är obehagligt. Nu efter allt mörker, regn, snö, kyla och gråa moln om vartannat kändes det på en gång som vår när solen kikade fram, trots minusgraderna. Underbart! Ultimat skidväder hade det varit om en nu skulle haft turen att vara i fjällen på sportlov. Hehe. Apropå fjällen kommer hela påsken att firas i älskade Sälen med tjocka släkten på pappas sida. Farfar fyller jämna 70 och ska firas med dunder och brak. Längtar efter skidåkning, pulkaåkning med gosungar, badtunna, släktmiddagar och massa mys.
 
Så fort jag känner minsta lilla antydan till att våren är på väg får jag ett enormt behov av att komma ut i jord och skog. Jag vill ut med fötterna i myllan, andas frisk luft och greja utomhus inför våren. Nu såhär som lägenhetsbor är det svårt att tillfredsställa de behoven så än så länge får jag nöja mig med att bläddra i frökatalogen som kom med posten i veckan. Bläddra, anteckna, kryssa för, sätta post it-lappar och planera för sommarens trädgård som kommer rymma massor av härliga kryddor och grönsaker. (Om de överlever).
 
Huset vi kommer flytta till ligger på min mormors och morfars gård och jag tror de börjat förbereda sig på att det snart kommer bli liv och rörelse på går'n, det kommer bli härligt! Att dessutom ha farmors och farfars gård på nära avstånd och kunna hjälpa till med jordbruk och djur så mycket som tiden tillåter blir helt enkelt toppen.
 
Idag är en bra dag i tankeverkstaden och det känns otroligt skönt efter att ha haft några riktigt tröga veckor nu efter jul.
 
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback