Vågskvalp på fingertopparna

Min favvo när det gäller ytliga saker är helt klart nagellack. Det går att göra så mycket roligt med nagellack och jag älskar att ha riktiga färgklickar på naglarna. När jag var hemmavid över jul så hittade lilla lillebror, 1,5 år då, min nagellacksneccessär (japp jag hade nog 20 nagellack med mig hem för en månads vistelse) i resväskan och det verkar som att vi delar intresset för nagellack för han satt och plockade med de färgglada flaskorna i säkert en halvtimme och skulle minsann också ha lackade små fingernaglar. Självklart var jag inte sen att hjälpa och till slut hade han också tio små färgglada fingertoppar i olika färger!
 
 
Idag pryder någon form av marmorerad effekt mina naglar. Två färger som får gå i varandra. och nästan blandas ihop. Med blågröna färger känns det nästan som vågskvalp och känns därmed genast somrigt. Dock är händerna allt annat än somriga - helt rynkiga av torrhet, spruckna nagelband och fnasiga knogar. Typiska vinterhänder som inte bryr sig ett dugg om hur mycket de blir insmorda och kärleksfullt behandlade. Likafullt surar de över kylan och ser allmänt tråkiga ut.
 
Om ni vill se hur ni enklast får till den här effekten på naglarna tycker jag ni ska kolla in den här videon. Det gjorde jag!
 

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback