Posttraumatisk smaskstress och bloggar ni inte ska missa

Hej på er! Det har ju varit mycket SMASK nu och även om jag inte alls var inblandad på något sätt är det ändå som att det råder efter-smask-depression här hemma. Fredrik är superseg efter en veckas stenhårt arbete och vi är nästan förvirrade över att vara hemma båda två SAMTIDIGT?!
 
Jag har varit borta och flängt runt så mycket nu jag också i två dagar och i morgon förmiddag ska jag sitta i kören på antagningsprovet för de som söker masterutbildningen i dirigering häruppe på musikhögskolan. Det blir skoj!
 
Tills imorrn eftermiddag tänkte jag uppmuntra er att kliva in på någon/några av dessa fantastiska bloggar jag listat nedan:
 
Feminism:
* Lady Dahmer - min guru. Hon ber minsann inte om ursäkt för sig och är inte rädd för att ryta till när det behövs. Skriver klokt och lättförståeligt om feminism och de problem vi har i samhället. Bra blogg för folk som är nyfikna på feminism och behöver få sig en rejäl spark i arslet, och samtidigt för oss som redan "är med på tåget" och vill fördjupa oss mer, diskutera och få nya infallsvinklar.
 
* HanaPee - Typ världens bästa tjej. Här snackar vi bra ungdomsförebild. Om jag har några läsare i 15-25-årsåldern så uppmanar jag er att omedelbart kliva in i Hanna Perssons fantastiska värld och få er en boost. Hon blandar högt och lågt, självkänsla, feminism och enkla samhällspolitiska texter med världens humor.
 
* UnderbaraClaras - Är det någon som jag skulle kunna byta liv med (rent materiellt och livsstilsmässigt) så är det Clara som bor ute på landet utanför Umeå. Hon är sådär härligt bonnig, hittepåig, ung, företagssam och helt otroligt skarp. Gillar ni feel good blandat med middagstips och ryt-ifrån-inlägg, samt tips på hur ni kan leva mer ekologiskt och miljövänligt - kika in hos Clara.
 
Humor:
* Egoinas - När jag började läsa bloggar för många år sedan så var det här jag började, och sen dess har jag klickat mig in i Egoinas värld säkert två gånger om dagen. Och hon är inte bara rolig, hon är även en helt sjukt bra krönikeskribent som publicerar kloka texter i Veckorevyn.
 
* Spiderchick - Det finns ingen mamma som skriver så avslappnat och roligt om småbarnsliv och vardagsliv som Spajdan. Hon har konsten att förvandla grötiga barn-magar och fasttorkade gurkskivor i golvet till bloggämnen och inlägg du skrattar ihjäl dig åt. Dessutom är hennes och Matildas podcast en av mina favoriter.
 
* Knivlisa - LÄTT den roligaste personen jag känner (varför känns det som att en känner folk vars bloggar en följer??!). Min favoritkategori i hennes blogg är helt klart den som heter "Skämt folk inte skrattade tillräckligt åt". Skulle Knivlisa fria till mig skulle jag svara JA!!!!
 
Övriga/Livsstil:
* Elaine Eksvärd  - Elaine har många egenskaper jag gillar. Hon är business, frispråkig, djup, rolig och har ett hett temperament även om hon verkar otroligt grundsnäll. Förmodligen känner ni igen henne från TV4 eller SVT där hon ofta är med i morgonsofforna eller hos Malou för att prata retorik - hon jobbar nämligen som retorikkonsult och driver "Snacka snyggt". Kommentarsfältet i hennes blogg är nästan halva behållningen. Ingenstans finns så mycket pepp och kloka diskussioner i just ett kommentarsfält. 
 
* Karins Konstgrepp - Karins blogg passar egentligen in på alla kategorier. Både humor, livsstil och feminism, pyssel, skönhet, men hon är som ett kinderägg. Full av överraskningar och konstigheter som alla är fullkomligt älskvärda. Hon gör otrolig konst som jag älskar och smycken med tänder och människohår. Älskar't. (kolla hennes webshop!!) Dessutom har hon tillsammans med sin bästis Sara den bästa podden i världshistorien. Jag skulle helst vilja ha dem på egen direktlänk live i öronen dygnet runt. Då vore mitt liv komplett. <3 Eller ja, för att göra mig själv ännu mer läskig och stalker-aktig skulle jag ju HELST typ bo hos Karin. Jag menar, kolla bara: http://www.karinskonstgrepp.se/2013/08/som-en-affar.html
 
 
Okej, IN OCH LÄS och tänk att finnen jag har i pannan är en indien-prick!
 
 
Pöss!

Kommentarer

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback