Where the magic's gonna happen

Jag pratar förstås om mitt kommande hobbyrum som jag kommer ha i huset! Det är faktiskt bara 5 veckor kvar till flytten - det känns helt och hållet overkligt kan jag säga. Även om det är otroligt mycket jag kommer sakna här uppe så finns det oändligt mycket som jag saknar med att ha familjen nära, att bo på landet och allt vad det innebär.
 
Det som kommer bli härligt med hus och fler rum är att olika rum äntligen får olika funktioner. Vardagsrummet får verkligen vara vardagsrum och inget annat, för jag kommer få ha ett hobbyrum och Fredrik kommer få ha ett helt eget, rejält kontor/studiorum.
 
Självklart planerar jag som en galning för hobbyrummet och även för garaget för det är där jag kommer pyssla med mina större projekt. Den delen av garaget som inte kommer upptas av en bil kommer jag ordna så jag kan hålla till där och måla, snickra och renovera möbler. Fräscha till arbetsbänken som redan är där och fixa vettiga förvaringsutrymmen för verktyg, målarburkar och allt som nu kommer hamna där.
 
Hobbyrummet i sig är en svårare nöt att knäcka för där är det så himla mycket småpryttlar som ska få plats på ett välorganiserat och lättåtkomligt vis. Jag tänker hyllplan från golv till tak att fylla med alla tyger och garner, en pegboard ovanför arbetsytan att fästa krokar i för saxar, tänger och andra små verktyg, och fiffiga lösningar för trådrullar, bandrullar och tejprullar. Mina mappar på Pinterest fylls på varenda dag kan jag säga:
 
<-------- Som vanligt finns alla bilder på min Pinterest till vänster.
 

Kommentarer
Postat av: malinn

åh, vart ska ni flytta?

2014-03-02 @ 14:41:24
Postat av: Mormor

Glöm inte bort din söta lilla barnsäng,
idealisk att lägga garn, mattrasor och tyg i och
underbart för en liten Mozart-katt att krypa upp i.
det ska bli kul att följa detta "på nära håll"
Längtar efter Er alla tre ! kramar....

2014-03-02 @ 19:06:25

Kommentera något vetja, så blir jag glad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback